Onze privacyverklaring
Ons Hulpaanbod
Actualiteiten
ISO9001:2015 gecertificeerd
BMO staat voor kwaliteit van de ondersteuning. We hebben die kwaliteit geborgd in de internationaal erkende norm ISO9001:2015. Dit gaat over procesmatig werken en beheersing van onze bedrijfsactiviteiten. Bovendien werken we continu aan klanttevredenheid en efficiency.
In het belang van cliënt, gemeente en zorgkantoor
Voor onze cliënten betekent dit dat BMO op consistente wijze diensten levert. Onze diensten voldoen aan de eisen van onze cliënten en sluiten aan op de wet- en regelgeving. De ISO-certificering heeft ook tot doel om de klanttevredenheid te verhogen. Hiervoor werken we met gemotiveerde medewerkers die zich optimaal inzetten en betrokken zijn bij de cliënt. Dankzij goed relatiemanagement hebben we een win-win situatie met gemeentes en zorgkantoren. Samen streven we naar toegevoegde waarde voor beide partijen.
Privacyverklaring
Op 25 mei 2018 is de nieuwe wet Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) in werking getreden. Om ons werk goed te doen moeten wij persoonsgegevens verzamelen.
Denk hierbij aan je naam, adres, woonplaats, geboortedatum, een kopie van je ID-kaart en kopie verslagen / rapportages van verschillende instanties. Al deze gegevens beschermen wij zodat andere mensen hier niet bij kunnen.
BMO vindt privacy erg belangrijk. Wij gaan dan ook zorgvuldig om met jouw
persoonsgegevens. In onze privacyverklaring kun je lezen waarvoor wij persoonsgegevens
verzamelen, of je toestemming moet geven en welke rechten je hebt.
Welke gegevens verwerkt BMO ?
Als je contact opneemt met BMO, maken wij een dossier aan. Dit is noodzakelijk
voor een goede dienstverlening. In het dossier worden jouw persoonsgegevens vastgelegd. Dit zijn
gegevens die door jou of betrokkene(n) aan BMO worden verstrekt en die nodig
zijn voor de ondersteuning waarvoor je ons hebt gevraagd.
Wie heeft toegang tot mijn gegevens?
Je vertrouwenspersoon of woonbegeleider heeft toegang tot jouw gegevens. In
uitzonderingsgevallen kan het nodig zijn dat een collega jouw dossier inziet, bijvoorbeeld omdat je belt en een afspraak wilt maken met je woonbegeleider of vertrouwenspersoon.
Alle medewerkers hebben zich verplicht tot geheimhouding en gaan zeer zorgvuldig met je
gegevens om. Zij werken conform de wet- en regelgeving en het privacyreglement.
Overzicht geregistreerde gegevens
Bewaarde persoonsgegevens cliënten |
Waarom |
Bewaartermijn: tot beëindiging van de zorg- en huurovereenkomst met uitzondering van rekeningnummers en betaalgegevens die bewaard worden volgens wettelijk voorschrift tot 7 jaar na beëindiging. |
|
Naam, (e-mail)adres, telefoonnummer, geboortedatum, aanhef (meneer/mevrouw) |
Essentieel om bij BMO te kunnen wonen en om geïnformeerd te kunnen worden door BMO. |
Contact gegevens derden: instanties/ouders/bewindvoerder/ huisarts |
Om onderling informatie uit te wisselen t.b.v. de cliënt. |
Diagnostiek |
Essentieel voor communicatie met gemeentes/ zorgkantoren.
|
Bewaarde persoonsgegevens oud cliënten |
Gegevens worden bewaard tot betrokkenen aangeeft dat gegevens verwijderd moeten worden. |
Versiedatum: 10-12-2018
Populaire pagina's
Contact
Meervelderweg 26
3888 NK Uddel (Nw. Milligen)